GVARANAL - guaraná

Počátkem 90-tých let se v dánských diskotékách prodával obrovský hit. Byly to malé pilulky po 30 dolarů. Po jejich požití bylo možno tančit do rána bez přestání, v mužích se probouzely temné pudy a každý po jejich požití pociťoval podstatný nárost vitality. Policie se domnívala, že jde zase o nějaký nový druh drogy, ale všechno bylo jinak.

Jaké bylo však všeobecné zjištění, že jde o prastarý 100% přírodní materiál – brazilskou guaranu (Paulinia Cupána), kterou je možno koupit v lékárně nebo bylinkářské prodejně za zlomek ceny. Tam byla však nedoceněna, protože tam byla deklarována jako jeden z přírodních materiálu pro zlepšení zdraví. Guarana byla indiány používána po těžké práci, když si večer chtěli užít, nebo při dlouhých pěších cestách. Přesto si v Evropě málokdo uvědomoval její existenci a neobyčejné blahodárné účinky probouzející nezvyklou vitalitu a vytrvalost. Tito indiáni se těšili pevnému zdraví a nikdy si nestěžovali na potenci ani ve vysokém věku.

Guarana - Paulinia Cupána z čeledí mýdelníkovitých je liána se střídavými lichozpeřenými listy. Plod je trojpouzdrá tobolka, která obsahuje v každém pouzdře jedno tmavohnědé až černé semeno, velikostí lískového oříšku. Sušené a drcené plody slouží k přípravě nápoje a výrobě kapslí či tablet . Podpůrný účinek je srovnatelný s kávou, čajem, kakaem, ale je mnohem dlouhodobější. Hlavní účinnou látkou je přírodní guaranin, jehož obsahuje 5 %, dále pak obsahuje tanin, kofein, theofylin, theobromin, adenin, saponiny, škrob, silice, vitamin C a vitaminy skupiny B. Guaranin je příbuzná látka kofeinu, avšak s jiným složením a účinky ( tetrametylxantin ! ). Americký úřad pro kontrolu potravin a léčiv ( FDA ) má guaranu za účinnou, bezpečnou a nenávykovou substanci, která dokáže v lidském organismu probudit bez vedlejších účinků energii. Je také ceněna pro afrodiziakální účinky.

Co ukázaly lékařské výzkumy ?

GVARANAL je název produktu vyráběného českým výrobcem z oříšků brazilské guarany, nikoliv pouze z extraktu, kde je guarana ochuzena o řadu účinných látek. Obvyklá doporučená dávka neobsahuje více než 40 mg kofeinu (1/3 šálku kávy). 

JEZDĚTE BEZPEČNĚJI, aneb mé zkušenosti s GVARANALem

Od svých studentských let pracuji v propagaci, grafice a desingu. Devět let mán svou propagační firmu a stejně jako mnozí, ve svých 45 létech, ptám se sám sebe, co je za mnou, a co přede mnou. Bilancoval jsem a došel k závěru, že je třeba něco dělat v něčem, co se netýká jen a jen mne. Nemyslet jen na sebe a své bližní, přátelé a tak….., ale prosadit věc, která se týká všech a toho nejdůležitějšího – zdraví.

Zdraví je drahá záležitost, pokud se o něj nedbá. Je tedy i ekonomickou věcí každého z nás.

Náhodou jsem, před pár léty, přijel na jednu z mnoha výstavních akcí do Českých Budějovic. Čekala mne stavba výstavní expozice jednoho z mých klientů, fůra práce a po ní cesta zpět do Prahy. Vedle mého stánku byla nenápadná firma HEMANN a paní magistr Hradišťanová. Slovo dalo slovo a poprvé jsem měl možnost vyzkoušet, jimi vyráběný přírodní produkt proti únavě. Při náročné práci jsem nevnímal účinky GVARANALu a po akci večer ujížděl ku Praze. Cestou jsem čekal, kdy na mne padne nějaká ta únava, či nesoustředěnost, abych si odpočinul.

Znáte ten stav, kdy projedete nějakým úsekem silnice a nepamatujete si podrobnosti? Je to nejvyšší čas zastavit a nabrat nových sil.
Jel jsem po celodenním shonu jako rybička. Únava nic. Návrat jsem zvládl O.K. Bylo mi to divné, ale starosti a pracovní nasazení, další myšlenky na důvod zahladily. Musím se omluvit, nikdy jsem necestoval s žádnou cestovkou. Cesty a dovolené si organizuji sám a s rodinou vyjíždíme do světa sami. Je to dobrodružnější, více se setkáváme s lidmi, a pak, jazykové bariéry nejsou pro nás překážkou. Například, kdo nezažil cestu z Prahy na Korfu, o mnoho přišel. Vědomi si dvou tisíc kilometrů do Bari, nádherné krajiny i lidí, jezdíme takto již několik let. Prostě nás to baví, víc toho vidíme, než z letadla a mnoho lidí z mých přátel, nad tím kroutí hlavou a považuji nás za hazardéry, ale o to nejde.

U Mnichova mne vždy přepadala únava a cesta se stávala náročnější. Na dovolenou před třemi léty nezapomenu. Manželka organizovala přípravu a mne natolik zaměstnala, že mi nezbyl čas na spánek. Loď nečeká, rodinka se těší a táto řiď. To je jediná nevýhoda. Vzpomněl jsem si, že mám v šuplíku auta ještě GVARANAL. Sáhl jsem po něm, jako po něčem, v co jsem nedoufal, že pomůže, ale co kdyby. Z minulosti jsem měl k různým těmto prostředkům nedůvěru. Matně se mi mihla vzpomínka na cestu z Budějic, před dvěma měsíci a což, když bude nejhůř, předám volant ženě. Cesta probíhala dobře. Před hranicemi byla bouračka, nějaký řidič z Německa usnul za volantem a rozbil vůz i sebe. Poučen, byl jsem rozhodnut, že při prvních příznacích únavy stojím a předávám volant. Regensburg, nic. Mnichov, nic, Brener, nic. Manželka mne začala podezřívat,že snad droguji, či co.. Ale já neměl nic jiného, než GVARANAL, hájil jsem se. Není to nějaká droga? Důkladně jsem studoval letáček. Nebyla to žádná droga.

V pohodě jsme dojeli až do Lago di Garde, ubytovali se, a v klidu jsem večer usnul a ráno hurá do Bari. Ani druhý den jsem necítil nějaké post důsledkové reakce z enormního přetěžování organismu, z předcházejícího dne. U Ankony na mne padlo nesoustředění se na cestu, ale šáhl jsem do boxu, z kterého mi bylo předešlý den pomoženo – po GVARANALu. Za chvíli začal opět účinkovat a cesta proběhla dobře. Mile mne překvapilo, jak účinný výrobek jsem dostal od fy HEMANN. Můj zážitek ze setkání s tímto produktem byl silný, působení jsem přímo fyzicky cítil. V tom předcházejícím případě, z Budějovic, jsem si tuto skutečnost ani neuvědomil a bral jsem to za náhodu.

Po návratu z dovolené jsem zase cestoval, asi za měsíc, na další výstavní akci. Únava se ozvala a já měl poslední vzorek GVARANALu. Opět nezklamal. Ozval jsem sefirmě HEMANN a sdělil své zkušenosti s prosbou, kde mohu jejich životabudič koupit. Tehdy se prodával v menším rozsahu než dnes, často v lékárnách a připravovala se akce pro prodej u benzínových čerpadel. Firma jej dodávala i armádě ČR do náročných akcí, např. Rotě rychlého nasazení armády ČR a jednotkám SFOR , působícím v Bosně, kde účinnost byla rovněž potvrzena.

GVARANAL nemá jen povzbuzující účinky u únavy, lépe se s nim soustředíte při jakékoliv práci, pomáhá nemocným s únavovým syndromem, působí jako afrodiziakum, snižuje hladinu cholesterolu, pomáhá lépe překonávat časová pásma při kontinentálních letech, ve stressových situacích je uživatel odolnější. Jak šel rok s rokem, měl jsem možnost GVARANAL častěji osobně testovat sám na sobě.

I při dalších cestách a dovolených jsem poznal, že je opravdu účinný. Samozřejmě jsem jej doporučoval svým známým, kteří mi ze začátku moc nevěřili, že něco takového může vůbec existovat. I v situacích, kdy jsem nebyl unaven, použil jsem GVARANAL jako možnost prevence k lepšímu soustředění na práci, či zahnání chuti na jídlo, abych nebyl příliš špekatý. Účinkovalo to! Přímo fyzicky – cítit účinnost preparátu – šlo však jen tehdy, kdy jsem byl opravdu unaven. Někteří uživatelé mi sdělovali, já nic fyzicky necítím, že to účinkuje. Ptal jsem se – A byl jsi opravdu unaven, když sis vzal GVARANAL? Ano, často znělo. – A nic.

Opak byl pravdou. Často únava nebyla až tak velká a sami nedovedli popsat stav, jak bylo před a po použití. Prostě nebyli tak stresovaní, aby tu změnu přímo cítili. Až GVARANAL byl použit pro ně v opravdové krizi, pak teprve vyloženě cítili jak působí. Prostě, né každý je schopen rozpoznat, své fyzické rezervy. Myslí si, že už je nemá a on je má, či si myslí, že je ještě má a on je už nemá.
V loni na podzim se mi stala nehoda. Unavený řidič naboural můj vůz. O měsíc později i druhý můj vůz, zase jiný unavený řidič srovnal, i když stál zaparkovaný. Za dvacet let co jezdím, jsem já nikdy neboural, a to jezdím hodně kilometrů většinou po Praze. Pak k tomu přišlo to, že jsem byl přímo svědkem nehody, přímo před očima, kdy mi čaj zachránil život, protože kdybych si pro něj nešel, měl bych dvě tuny Volva 960 na zádech a s takovou váhou se těžko chodí. Byla to ta poslední kapka do džbánu trpělivosti.
Předně jsem se obrátil na centra dopravy, Svazu dopravců ČR, apod. Všechny řídící pracovníky jsem seznámil s účinnosti GVARANALu, dostali vzorky (i ministr dopravy), všichni jej pak chválili, nazývali jej i českou Viagrou, ale k řidičům se to nedostalo, neboť to konzumovali sami a odpovídali, že nemají peníze, aby jim tak potřebnou věc pořídili. Vždyť jedna tableta přijde jen na 7 Kč a účinnost má až 8 hodin, i to obyčejné kafe je daleko dražší a působí jen cca jednu hodinu.


Tak si management představuje vztah řídících pracovníků ke svým zaměstnancům, řidičům kteří pro jejich firmy jezdí tisíce kilometrů v podmínkách, kdy únava je jejich denním chlebem. Desítky řidičů bourá den co den a to pak stojí lidské životy. Napsal jsem i dopisy ředitelům pojišťoven, že kdyby GVARANAL zachránil jen jediný život, splnil by svůj účel. A jak jsem se divil, když s tímto sloganem přišla o měsíc později Česká pojišťovna ve svém reklamním šotu pro zlepšení bezpečnosti na silnicích, ale bez GVARANALu. Dala stovky milionů za benzín a trička, skoro 300 Kč na řidiče a těch je skoro 4 miliony. To jsou náklady na bezpečnost, což?
A tady je produkt, se kterým řidič dojede bezpečně domů, bez nehody z únavy a je za pár korun.

Pavel Příbramský

Praha, srpen 2000